سفارش تبلیغ
صبا ویژن

باورکده

مسلم بن عقیل شناسه ای برای نهضت احیای غدیر( از قیام عاشورا  تا ظهور منجی عج )

می دانیم که تصمیم سقیفه در باره جانشینی پیامبر (ص) نوعی دور زدن مسیر غدیر بود با استفاده از دوربرگردان سقیفه ، که  سرانجام آن امیری و پادشاهی کسی چون یزید بود. 

قیام عاشورا تلاشی بود برای بازگرداندن جامعه اسلامی به مسیر غدیر. این حرکت در آن روزگار، هسته اولیه و اصلی داشت که به تناسب ظرفیت جامعه آن روز، تاثیر گذار بود اما این هسته سلولی اولیه، به همان شکل نخست باقی نماند بلکه چون سلول اولیه تشکیل دهنده جنین ، دائما در حال تقسیم و تکثیر بود و هر چه بیشتر می گذرد کامل تر می شود.

سلول اولیه جنین ، دارای ژن های مشخصی است که پس از هر تقسیم و تکثیری، همچون کُد شناسایی و مشخصات شناسنامه ای به همه سلول های جدید منتقل می شود و در حقیقت جزء جزء پیکره کامل یک انسان ، حاوی همان ژن ها و شناسه هاست. هسته اولیه قیام عاشورا نیز، تشکیل شده از مجموعه تلاش های گروهی اندک به رهبری سالار شهیدان. هر کدام از این تلاش ها به مانند یک ژن و شناسه هستند برای این قیام.

 بدین ترتیب هرچقدر که زمان بگذرد و این قیام در حال زیاد شدن،  فربه شدن و کامل شدن باشد( تا در دوره ظهور به نتیجه برسد) در تمام اجزاء جدید این هیئت و شکل کمال یافته، اثری از آن تلاش های و شناسه ها را خواهیم یافت چرا که این تلاش ها و صاحبان این تلاش ها ، هر کدام یک قطعه از پازل و تصویر اولیه قیام هستند و با تکثیر این تصویر در حقیقت آنها نیز تکثیر می شوند. 

یکی از ارکان و شناسه های اصلی در هسته اولیه قیام عاشورا ، تلاش مسلم بن عقیل است که رسالت زمینه سازی برای امامت صالحان را داشت.
بنابراین، نام وی و تلاش های او همیشه تاریخ از شناسه های  قیام عاشوراست و این قیام ، بی نام او قابل شناسایی نیست ، چه در شکل اولیه و چه در حالت های بعدی که به تکامل نزدیک شده و چه در زمان ظهور که منجر به امامت صالحان و نجات بشر از ظلم می شود و این شخصیت مظلوم در تمام برکات این قیام شریک است و در هر تاثیر گذاری سهیم.