سفارش تبلیغ
صبا ویژن

باورکده

در بنادری که پذیرای کشتی های باری هستند، معمولا استراحت¬گا¬هی وجود دارد تا ملوانان و کارکنان کشتی های باری در آنجا استراحت کنند. این مکان محل حضور میهمانانی است که کشتی های آنها در انتظار تخلیه بار هستند و گاه ممکن است بیش از یک هفته این انتظار طول بکشد. برخی از این استراحتگاه ها دفتر یادداشتی برای مراجعان دارند تا نظرات خود را در باره حضور در آن استراحتگاه و آن بندر بنویسند. دوستی می گفت در دفتر یاداشت نظرات مراجعین یک استراحتگاه بندری ایران، ملوانی خارجی نوشته بود : 

ما فکر می کردیم بدون الکل و زن نمی شود در استراحت¬گاهی بسر برد اما اینجا فهمیدیم بدون این¬ها هم می شود ایام را سپری کرد.

 حقیقت آن است که هوس ها و خواسته های نفسانی، چنانچه، در کشش های اولیه کنترل نشوند و فرد غرق در هوس رانی شود به خاطر عادت به گناه، برای او این باور به وجود می آید که بدون این شیوه از زندگی ، نمی توان زندگی کرد مثال دیگر این نوع گرفتاری ، آلوده شدن به مخدرهاست از سیگار و تریاک گرفته تا دیگر انواع آن مانند الکل که قبل از اقدام به مصرف آنها،  فرد در زندگی عادی خود هیچ نوع وابستگی بدانها ندارد اما پس از اقدام به مصرف و آلوده شدن، وابستگی شدید پیدا می کند.

چه آلودگی به مخدرها و چه آلودگی ها و بی بندباری های جنسی، این تصور را در فرد به وجود می آورد که سبک دیگری برای زندگی ممکن نیست مگر آنکه شرایط به گونه ای رقم بخورد که جبرا و به ناچار، از آنها فاصله بگیرد که تازه متوجه خواهد شد گرفتار عادت و روزمرگی بوده و ماهیت و شخصیت حقیقی او، هیج نسبت و وابستگی حقیقی با این سبک زندگی نداشته است.